Aref Movasaq joutui kotimaassaan Iranissa kidutetuksi uskonsa tähden. Turvapaikkaa hän ei ole saanut Norjasta eikä vielä Saksastakaan, jossa hän vapaaehtoistyönä opettaa Raamattua.

– Islam ei ollut koskaan minun valintani. Se oli uskonto, joka tuli minulle perintönä vanhemmiltani, kertoo Berliinissä asuva iranilainen turvapaikanhakija Aref Movasaq.

Kaksitoista vuotta sitten hän löysi totuuden evankeliumista ja kääntyi kristityksi. Siitä alkoi inhimillisesti katsoen kivikkoinen tie hänen elämässään. Movasaq kertoo, että islamin mukaan hän on luopio, joka tulee surmata. Iranissa hän joutui uskonsa tähden vankilaan useamman kerran ja häntä kidutettiin niin, että hengenlähtö oli lähellä.

– Salainen poliisi kidutti minua. Itse asiassa he luulivat, että olin kuollut, ja he heittivät minut kaupungin ulkopuolelle kaatopaikalle.

Movasaq kuitenkin selvisi tilanteesta ja päätti poistua maasta.

– Jeesus sanoi, että jos teitä ei oteta vastaan eikä kuunnella, pudistakaa pöly jaloistanne ja lähtekää pois sieltä. Jos olisin jäänyt Iraniin, he olisivat surmanneet minut sataprosenttisella varmuudella, hän kertoo.

”En hylkää Jeesusta Norjan hallituksen käskystä”
Aref Movasaq päätyi turvapaikanhakijaksi Norjaan. Hän toimi seurakunnassa vastuutehtävissä ja kertoi evankeliumia muille farsinkielisille ihmisille.

– Evankelioinnin takia muutamat arabit hyökkäsivät kimppuuni ja puukottivat minua niin, että jos isku olisi osunut kaksi millimetriä toiseen suhtaan, olisin kuollut.

Moavasaq sai kuitenkin Norjassa kielteisen turvapaikkapäätöksen.

– Minulle sanottiin, että voisin katua kääntymistäni kristityksi ja kääntyä takaisin islamiin. Niin voisin palata takaisin Iraniin ja elää siellä onnellisena loppuelämäni. En kuitenkaan kuuntele ihmisten ääntä, vaan sitä, mitä Jumalan sanassa sanotaan. En pysty hylkäämään Jeesusta Norjan hallituksen käskystä.

Kuusi vuotta Norjassa asuttuaan Movasaq muutti Saksaan. Ensimmäisessä vastaanottokeskuksessa hän kohtasi tappouhkauksia.

– Koin, etten saa täällä Saksassakaan sitä suojelua, mitä tarvitsisin, enkä saa täälläkään olla avoimesti kristitty.

Kristinusko on rakkauden ja laupeuden uskonto
Avoimesti ja julkisesti hän kuitenkin toimii berliiniläisen Kolminaisuuden luterilaisessa seurakunnassa vapaaehtoisena Raamatun opettajana.

– Saan paljon iloa ja tyydytystä siitä, että saan kertoa ihmisille evankeliumia ja opettaa Raamattua. Raamatussa on sanottu: ”Ilmaiseksi olette saaneet, ilmaiseksi antakaa.”

Aref Movasaq korostaa, että kristinusko on rakkauden ja laupeuden, ei ”vihan ja tappamisen” uskonto.

– Meillä on rakkauden ja laupeuden viesti. Jumala sanoo, että meillä ei ole taistelu lihaa ja verta vastaan, vaan taivaassa vaikuttavia henkivaltoja vastaan.

Mistä hän sitten saa rohkeuden ja voiman todistustehtävään kaikista vaikeuksista ja uhkista huolimatta?

– Aivan ensimmäisistä päivistä alkaen, kun sain tulla uskoon, Jumalan sana on vahvistanut minua. Emme saa voimaa itsestämme, vaan Jumalan Pyhä henki antaa sen meille. Se on ollut se kantava voima minulle, Aref Movasaq kertoo.

https://uusitie.com/jumala-pelasti-kaatopaikalta/

Uusimmat kommentit

03.12 | 11:10

Hei, Risto. Tämä on Hengellinen kotikirjasto, ei Mairen kotisivu. ...

03.12 | 04:10

En ole aikoihin kuullut mitään näin upeita.Syvät,kaun...

26.11 | 22:13

Aivan upeita ja koskettavaa musiikkia.Vierailit,säestit ja lauloit Varapäree...

03.11 | 15:39

Tässä kansiossa, Markon kuvia-ensimmäinen ylläpitäjä. Myös ...